Most, hogy már bebarangoltunk jó néhány helyet Tatán, érdemes megnézni, egyáltalán hogyan jutunk el egyszerűen ebbe a gyönyörű kisvárosba.
Őszintén szólva, mikor életemben először hallottam a városról - a már emlegetett osztálykiránduláson -, azt sem tudtam, hova tegyem a vaktérképen. Valami rémlett egy egykorvolt országgyűlésről, amit itt tartottak, de konkrétan azt sem tudtam, hol lehet a törikönyvem, nemhogy merre találom Tatát. Hasonló kezdőknek íme egy gyors térkép, expert google maps felhasználóknak nem is kell tovább olvasniuk, ebből már megoldják.
Aki még mindig velünk van, annak jöjjenek a vitális információk.
Autóval
Sztrádán, vagyis az M1-es autópályán a 67. kilométerkőnél kell lehajtani, és kis kanyarokkal (haladjunk tovább eltéveszthetetlenül egyenesen a négysávos útig) előbb a Május 1. útra érünk, majd a körforgalomhoz. Ha utóbbit már látjuk magunk előtt, akkor konstatálhatjuk, hogy elhagytuk a Várat, amit ugyan nehéz volt nem észrevenni, de nekünk pl. sikerült. Forduljunk vissza a körforgalomban és a Shell-kútnál vessük kereső pillantásunkat a középkori várnak tűnő épületre. Ha a központba igyekezünk, esetleg a Cseke-tavat szeretnénk megnézni, vagy a Haranglábra vagyunk kiváncsiak, a körforgalom után keressünk parkolóhelyet, innen gyalog be tudjuk járni a városközpontot.
Ha az 1-es úton érkezünk, szintén a körforgalomhoz érkezünk, ez esetben valószínűleg megspóroltuk a sztrádamatrica borsos díját. Javaslom mindenkinek ezt a verziót, hiszen a fővárosból autózva megcsodálhatjuk idefelé jövet Tatabánya lenyűgöző városát (nem!), ill. áthajthatunk Vértesszőlősön, aminek a neve azért szerintem mindenkinek rémlik valahonnan. (Segítek, jóval az ókor előtt keressétek a törikönyvben.)
Autósoknak hasznos infó, hogy aránylag kevés a parkolóhely a városban, cserébe viszont nincsenek klasszikus parkolóórák, két órán át díjmentesen lehet várakozni városszerte (szerezzünk be egy műanyagórát a szélvédő mögé, mondjuk a helyi Tourinform irodában, Ady Endre u. 9.)
Vonattal
Budapestről 1 óra 2 perc, Győrből 42 perc a menetidő; teljes áron 1490 ill. 1120 forintért. A város az egyik fő vasúti vonalon fekszik, jóformán óránként indulnak a járatok mindkét irányból. A fővárosból napi 31 alkalom adódik az eljutásra. A vonatok többsége korszerű, alacsonypadlós. Felesleges IC-t választanunk, nem ér gyorsabban, csak drágább. A vasútállomás a szokásos kádárbarokk, íme.
Jó hír, hogy a város kettő helyi járatű autóbuszának is van megállója a vasútállomás előttti parkolóban, tehát nem kényszerülünk gyaloglásra.
Helyi járatok
Ha már szóba került. A városban tíznél több járat közlekedik, és az autóbuszállomás érintésével akárhova eljuthatunk: a Fényes Fürdőbe, az ipari parkba, vagy éppen az edzőtáborba. Itt a részletes menetrend, vizuális típusok pedig ezt a linket kövessék.
Volán
Ne menjünk busszal!
- Mert lassabb, mint a vonat, Pestről úgy 2 óra dugótól függően, Győrből is legalább 60 perc.
- Mert a fővárosból csak tatabányai átszállással elérhető a város, shame.
- Mert tömeg van.
Ha egész családunk ingyen utazik a volánnal, akkor megéri, erre a gyönyörű helyre ér be a busz. Mondjuk, közvetlenül a Vár tövébe, hogy jót is mondjunk.
Nincs más hátra, gyerünk Tatára, az idő még éppen jó egy hétvégi kirándulásra!
Tetszett a bejegyzés? Gyere és csatlakozz Facebook csoportunkhoz, ahol rendszeresen képeket, videókat osztunk meg az érdeklődőkkel, és játszani, nyerni is lehet!